Од бенда оформљеног за само једну свирку до 41 године рада. Један од најдуговечнијих рок састава на овим просторима, Електрични оргазам, прославиће свој јубилеј у оквиру онлајн Дочека 7529, на платформи visitns.rs, 13. јануара. Основани баш тог датума, 1980. године у кафани „Морнар“ данас иза себе имају скоро 20 албума и безброј концерата. Једни од зачетника новог таласа на простору бивше Југославије и извођача на чувеном албуму „Пакет аранжман“, каријеру су започели са бендом Хипнотисано пиле, чији су чланови сами себи били предгрупа као Електрични оргазам на свирци у београдском СКЦ. Тај наступ јасно је показао ком саставу предстоји светла будућност.
О импресивној каријери култне музичке групе и предстојећем концерту у Новом Саду у оквиру Дочека 7529. разговарали смо са фронтменом и оснивачем Електричном оргазма Срђаном Гојковићем Гилетом.
Ове године, тачно 13. јануара прослављате 41 годину рада. Сада када се осврнете шта вам је најјачи утисак и постоји ли нешто што бисте можда другачије урадили?
Не бих ништа мењао, све је било онако како и треба да буде, а највећи утисак је то да смо ми у ствари још увек ту после 41 године. Нико то није планирао. Ми смо, кад је бенд настао, заправо мислили да ће то бити само за једну свирку, нисмо имали у старту неку велику амбицију, али ево сада када човек погледа у ретровизор и види да је прошла 41 година то изгледа онако као нека озбиљна километража, што и јесте била. Било је ту и успона и падова и лепих и тужних догађаја, то је један читав живот. У оквиру људског века, да толико свирате у истом рокенрол бенду, на овим нашим територијама, не знам ни ја сам како смо то успели, али изгледа да јесмо.
Који наступ бисте можда највише истакли за ове четири деценије?
Било је доста добрих концерата у свим фазама и на самом почетку и до скоро. Али ја увек на то питање одговорим да је концерт са The Rolling Stones у Београду 2007. године било као неко остварење дечијег сна, јер ми смо као клинци одрасли на Стонсима, нарочито смо Банана, Љубе и ја велики фанови.
Део сте овогодишњег онлајн Дочека, све је у току прошле године прешло на онлајн платформе, како ви видите ту идеју?
Па искрено не може ништа да замени директан контакт са публиком. Ми ово радимо први пут и то је увек изазов и занимљиво је када радиш нешто што никада ниси за 40 година, тако да је са једне стране и забавно. Ми смо свакако жељни свирке, јер смо прошле године, из познатих разлога, успели само два концерта да одржимо, што је незапамћено у нашој каријери. Надам се да ће се ситуација са вирусом ускоро смирити и да ћемо што пре моћи да свирамо у директном контакту са људима.
Како гледате на Нови Сад и новосадску публику? Сигурно да постоји разлика данас у односу на публику са почетка ваше каријере током осамдесетих година?
То можемо да кажемо за сваки град и Београд и Загреб, сви су се мењали, мада смо ми одувек имали тај неки посебан однос према Новом Саду и увек смо волели да свирамо и супер су нам били концерти пред новосадском публиком. Доста албума смо снимали током деведесетих, тако да све најбоље о Новом Саду.
Како га видите као Европску престоницу културе што ће бити 2022. године?
Мислим да је Нови Сад то апсолутно заслужио и да је то једна средина са јако дугачком традицијом културе и да је то свакако једно велико признање и за Нови Сад и за Србију.
Јединствени Дочек у Новом Саду који спаја две Нове године, два календара и два рачунања времена, 31. децембра и 13. јануара, први пут ће бити реализован у онлајн формату, отварајући нове просторе за културу како би Српска Атина спремно дочекала титулу Европске престонице културе.
Поред Електричног оргазма, 13. јануара наступиће познати виолиниста Стефан Миленковић са Василом Хаџимановим и камерним оркестром Камерата академика, бенд Буч Кесиди, репер Surreal, бенд Џезва & Џезвица, млада виолинисткиња Лана Зорјан, Новосадски дувачки квинтет, сопран Агота Виткаи Кучера са пијанисткињом Јеленом Симоновић Ковачевић, хор Свети Стефан Дечански са гудачким оркестром Орфелин, док ће најмлађи уживати у Опери за децу Удружења уметника „Високо Ц”.